Porządek obrad
1.
Otwarcie LXXX Sesji Rady Gminy Lubań.
2.
Przedstawienie porządku posiedzenia.
3.
Przyjęcie protokołu z LXXIX Sesji Rady Gminy Lubań z dnia 9 maja 2023 r.
4.
Sprawozdanie Wójta Gminy Lubań z działalności w okresie między sesjami.
5.
Informacja Przewodniczącej Rady Gminy Lubań o sprawach dotyczących Rady w okresie między sesjami.
6.
Debata nad Raportem o stanie Gminy Lubań za rok 2022.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Lubań wotum zaufania.
8.
Udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Lubań za rok 2022:
a)
rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Lubań za 2022 rok:
*
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Wójta Gminy Lubań sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Lubań za 2022 rok,
*
przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Lubań,
*
przedstawienie opinii pozostałych stałych Komisji Rady Gminy Lubań,
*
wystąpienia indywidualne radnych,
*
podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Lubań za 2022 rok;
b)
udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Lubań:
*
przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lubań za rok budżetowy 2022,
*
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lubań za rok budżetowy 2022,
*
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Lubań absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Lubań za rok 2022.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy z dotychczasowymi dzierżawcami, których przedmiotem są te same nieruchomości, na czas oznaczony do 3 lat.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia corocznego sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu za rok 2022.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Sprawozdania z realizacji Programu Wspierania Rodziny na lata 2021 – 2023 w Gminie Lubań za 2022 r.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia oceny zasobów pomocy społecznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu za rok 2022.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Lubań.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu osobowego stałych Komisji Rady Gminy Lubań.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań:
a)
zgłoszenie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań,
b)
powołanie Komisji Skrutacyjnej,
d)
ogłoszenie wyników przez Komisję Skrutacyjną.
16
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2023 rok.
17.
Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach.