Porządek obrad
1.
Otwarcie LXXXV Sesji Rady Gminy Lubań.
2.
Przedstawienie porządku posiedzenia.
3.
Sprawozdanie Wójta Gminy Lubań z działalności w okresie między sesjami.
4.
Informacja Przewodniczącej Rady Gminy Lubań o sprawach dotyczących Rady w okresie między sesjami.
5.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2023 rok.
- Załącznik: Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2023 rok
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: autopoprawki Wójta Gminy Lubań wynikającej z otrzymania w dniu 22 grudnia 2023 r. pisma i umowy od Wojewody Dolnośląskiego , tj.:
1. Zwiększa się dotację celową na zadania zlecone o kwotę 706,85 z przeznaczeniem na opłacenie i refundację składek na ubezpieczenie zdrowotne z budżetu państwa za osoby uprawnione.
Dochody: 851-85195-2010 - 706,85 zł
Wydatki: 851-85195-4010 — 447,32 zł
851-85195-4110 - 78,53 zł
851-85195-4120 - 10,00 zł
851-85195-4210 - 18,00 zł
851-85195-4300 - 153,00 zł
2. Zgodnie z umową z dnia 22 grudnia 2023 r. zwiększa się plan dochodów i wydatków o kwotę 9 771,41 zł , które przeznaczone są na wypłatę jednorazowego dodatku do wynagrodzenia asystentów rodziny oraz pokrycie kosztów zatrudnienia asystentów.
Dochody: 855-85504-269 9 771,41 zł
Wydatki : 855-85504-4010
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: wniosku dotyczącego zwiększenia dotacji celowej dla OSP Radostów o kwotę 4 100 zł. Źródło finasowania: dział 750, rozdział 75023, paragraf 4010 w związku z brakiem zaangażowania środków na dzień 20.12.2023 r.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2023 rok z przegłosowanymi wnioskami i autopoprawką oraz z dostosowaniem zapisów w uchwale i załącznikach.
6.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubań na lata 2023-2032.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2023.
8.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr LXXIX/406/2023 Rady Gminy Lubań z dnia 9 maja 2023 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na terenie Gminy Lubań.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubań na lata 2024-2027.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubań za lata 2020-2021.
11.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę nr VIII/71/2007 Rady Gminy Lubań z dnia 23 maja 2007 r. w sprawie nadania nazwy drogom wewnętrznym położonym na terenie miejscowości Uniegoszcz.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lubańskiemu.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz tryb ich pobierania.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do uzyskania wsparcia w ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 oraz określenia zasad przyznawania świadczeń z pomocy społecznej w zakresie zadań własnych gminy i zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie uznania petycji za bezzasadną.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie uznania petycji za bezzasadną.
17.
Podjęcie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia wniosku.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składów osobowych stałych Komisji Rady Gminy Lubań.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań:
a)
zgłoszenie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań,
b)
powołanie Komisji Skrutacyjnej,
d)
ogłoszenie wyników przez Komisję Skrutacyjną.
21.
Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach.