Porządek obrad
2.
Przedstawienie porządku posiedzenia.
3.
Przyjęcie protokołu z LXXI sesji Rady Gminy Lubań z dnia 28 grudnia 2022 r. Przyjęcie protokołu z LXXVI Sesji Rady Gminy Lubań z dnia 15 marca 2023 r.Przyjęcie protokołu z posiedzenia LXXVII Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Lubań w dniu 30 marca 2023 r.
4.
Sprawozdanie Wójta Gminy Lubań z działalności w okresie między sesjami.
5.
Informacja Przewodniczącej Rady Gminy Lubań o sprawach dotyczących Rady w okresie między sesjami.
6.
Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na terenie Gminy Lubań.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2023 rok.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubań na lata 2023-2032.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2023 rok.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w zakresie niedopełnienia obowiązków i poświadczenia nieprawdy.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia Międzygminnego pomiędzy Gminą Lubań a Gminami i Powiatami tworzącymi Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Zachodniego Obszaru Integracji (ZIT ZOI), wydzielania na ten cel odpowiedniego majątku oraz opracowania dokumentu strategicznego Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Zachodniego Obszaru Integracji na lata 2021-2027, zwanym Strategia Rozwoju ZIT ZOI.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składów osobowych stałych Komisji Rady Gminy Lubań.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań:
a)
zgłoszenie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Lubań,
b)
powołanie Komisji Skrutacyjnej,
d)
ogłoszenie wyników przez Komisję Skrutacyjną.
15.
Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach.
16.
Wydanie opinii w sprawie zmian Statutu Związku Gmin "Kwisa".